Marielle:

Jeg er så enig så enig. (Min første reblog, og det sier litt)

Originally posted on Ida Jackson:

Jeg leser for lite norsk samtidslitteratur. Jeg tilstår det. Jeg har brukt mer tid på Twilight enn på Knausgård, og om jeg må velge mellom Batman og Hanne Ørstavik, så blir det alltid Batman. Det er fordi jeg er mer interessert i vampyrer, superhelter og fantasy enn jeg er i langsomme selvbiografier om unge menn som er emo og tenker på verdenslitteraturens store verk om unge menn som er emo.

Et av mine store ønsker, er at det skal bli mer norskspråklig, innovativ fantasy. Norsk fantasy av høy kvalitet, som kan kjøpes og leses av folk over elleve år. Derfor var jeg sjeleglad da Kristine Tofte aka Avil kom med Song for Eirabu på Tiden i 2009.

Kristine skriver fantasy på klingande nynorsk med voksne som hovedmålgruppe, og fra en verden som har hentet mer inspirasjon fra norrøn mytologi enn fra Silmarillion. Og boka skuffet ikke. Jeg er en sur…

View original 497 more words

4 kommentarer

Lagret under Uncategorized

4 Svar til “

  1. Jeg likte denne her :) Tror jeg skal kjøpe boka når den kommer ut, men må nesten få lest bok 1 først!

Kommenter gjerne her

