Bookblogtour 2/Bokbloggturne 2

I’m part of Cappelen‘s bookblogtour again! Yay,they picked me 😀

Photobucket

Hurra,jeg fikk være med på Cappeles bokbloggturne igjen!:D

Denne gang; Mørkeboka!
Blogger før meg http://fluffybok.blogspot.com/
Blogger etter meg http://predikeren.wordpress.com/

Mørkeboka Sigbjørn Mostue og Matthijs Holter

Utgivelsesdato:
06.11.09
ISBN:
9788202306588
ISBN-10:
8202306582
Språk/målform:
Bokmål

Antall sider:
144
Målgruppe:
9-14 år

*
Om utgivelsen

Kan det finnes nisser, troll og huldrer i virkeligheten? Fire personer har på hver sin kant fått stifte bekjentskap med noen fra «den andre siden»: Og deres historie vil få leseren til å lete i tekst og nett. Noe urovekkende er i ferd med å skje – hendelser som også kaster nytt lys over historiske personer som Peter Chr. Asbjørnsen, Henrik Ibsen og Margrethe Munthe.

Les boken, løs gåten – og redd verden!

*

Jeg skulle ønske det hadde fantes en slik bok da jeg var i denne målgruppa. Detektiven i meg ELSKER denne sammensmeltingen av lesing i bok og leting på nett etter spor. Det er noe av det kuleste jeg har lest på lenge!

Jeg simpelthen elsker måten man får smakebiter av alt på, og må lete litt for å få en bedre forståelse av alt..

Jeg håper det kommer flere bøker av denne typen fremover, utrolig kult!

Må nevne i forbifarten at jeg ikke har lest Alvetegn,og har ikke noe forhold til serien. Det vil si; jeg har ikke lest den ennå. For dette ga mersmak!

Om du liker denne boka, eller om dine små gjør det kan du trygt anbefale disse også;

Nancy Drew, Bobsey-barna eller Hardy-guttene for de med en liten detektiv i seg.

Klarte du å løse gåten?

Ps; …pass på..de overvåker oss!

Spoileradvarsel;

-et par pirketing.

Man kunne med stort hell porsjonert ut historietimen i mindre bulker,med flere hint til.

Navnene von Helrising og noen av navnene i hintene, var for dumme,men det er bare meg. Greit,det er sikkert festlig for forfatteren,men å ha en doktor Mengele med er bare smakløst.
Jeg syns også at hintene på nett kunne hatt bedre rettskriving, i tillegg til noen av kapitlene i boka.

2 thoughts on “Bookblogtour 2/Bokbloggturne 2

Kommenter gjerne her

