Bokblogg – sex,død og ekteskap av Jon Øystein Flink

Bokbloggturneen denne gang;J.Ø.Flink – Sex,død og ekteskap- bloggen før meg er Lesekaninen og bloggen etter meg er Eirinsurr. Her er bokbloggturneens side,og her er facebookgruppa deres.

Fra forlagets side; «I denne romanen gjør jeg-fortelleren sitt ytterste for å ta sitt eget liv. Hvorfor vil en norsk forfatter på 32 år ta livet sitt? Vi følger hovedpersonen fra selvmordsforsøket, gjennom anger, feighet, horeri, ekteskap, sodomi til den siste scenen der jeg-fortelleren sitter dødelig såret, på utestedet Valka i Oslo.

Flink forteller rått, lattervekkende, melodramatisk, samtidig sårende, presist, nyanserikt og ekkelt.»

Jeg klarer ikke bestemme meg om hva jeg føler for denne boka. Det er deler som gjør at jeg brekker meg i moralsk indignasjon, det er deler som er kjedelige, det er deler som jeg syns er godt beskrevet men uten følelse, og så er det deler som er så ladet av følelser at det knyter seg i meg.

Jeg tror hver og en bør lese denne -jeg må lese den en gang til,og kanskje enda en gang for å bestemme meg for et helhetsinntrykk.

Ok,andre omgang med boka. De provoserende delene virker nå som de er skrevet KUN for å provosere,noe som i seg selv irriterer meg.

Jeg har ike fått noe sterkt av eller på for boka,så den glir forbi i mengden,uten terningkast. Fort lest,fort glemt.

En kommentar om “Bokblogg – sex,død og ekteskap av Jon Øystein Flink

Kommenter gjerne her

