Bokbloggturne – Med egne øyne

Med egne øyne

Når jeg fikk denne boka i posten ble jeg sittende med den i hendene – lenge. Det er sjelden jeg forelsker meg i bok-cover, i hvertfall nå i det siste – men dette var så vakkert, så nydelig at jeg kjente at jeg måtte vente med å lese boka en stund. Når jeg så åpnet boka og så at den var ennå vakrere inni, ble jeg glad i hele meg. Jeg måtte lese den to ganger. En bare for å lese den, oppleve den,og en for å virkelig nyte den.

Det er en vakker bok på mange måter. Illustrasjonene er som meislet inn i «min smak» . Samtidig så er det noe så kjent over dem.  Og det er da jeg ser det. Jeg har kunstneren på «følge» lista på deviantart,og coveret er allerede i favorittene mine. Det er sånne små sammentreff som gjør meg fantastisk glad. Internett gjør verden liten og koselig.

Christoffer Grav er en eksepsjonell kunstner når det kommer til «overordentlig skjønnhet» – som Egon Olsen sa en gang.  Jeg måtte bare få det ut før jeg kommer ned på jorda igjen. Tegnede romaner er noe som gjør meg beyond lykkelig – spesielt når de er så bra som denne.

Arne Svingens historie er også vakker, det er ikke det – jeg blir bare lett forblindet av vakre tegninger. Historien om Jim – stjernen som kommer i en liten knipe,og plutselig møter Lise – er en nydelig historie. Slutten ga meg lyst til å sitte og klemme boka. (Okey da, jeg gjorde det. Jeg ER nerd,key?)

Alt i alt – en soleklar 6er, og en bok som skal nytes mange ganger. ❤

Åja, forlaget har vel kanskje også noe å si om boka,men bare hør på meg  – denne boka nytes uansett alder.

Fra forlaget;

Utgivelsesdato: 29.09.10
ISBN: 9788202330989
Språk/målform: Bokmål
Innbinding: Innbundet
Målgruppe: 12-16 år

Jim er på høyden av sin artistkarriere, men likevel savner han noe. Han reiser langt langt bort, og et skjebnesvangert møte på en øde strand gjør at han brått oppdager noe nytt ved livet. Han møter en jente, og det er første gang han ikke blir gjenkjent. Forklaringen er enkel; hun er blind. En annerledes kjærlighetshistorie om å se verden på en ny måte. Eller ikke se den i det hele tatt.

Hvis du lurer på hva jeg mener med overordentlig skjønnhet – så kan du bla i boken HER . Er det ikke nydelig?

Bare les den. ❤

I går skrev Anette om denne og i morgen er det Synnes tur.

Hvis du også vil bli medlem av bokbloggturneen så kan du sjekke det ut på facebook, eller her:)

2 thoughts on “Bokbloggturne – Med egne øyne

Kommenter gjerne her

