Bokbloggturne KKGID 4ever

Førstemann ut var Tiril som blogget på selve Bokbloggturneens hjemmeside, og i morgen er det Abbandono.

Dette er en uavhengig oppfølger til KKGID,som var en fin bok.

Temaet i denne boka er ekstremt viktig, bevissthet om nett, bilder som kan sendes videre, som egentlig bare var ment for èn person, etc. Dette er ting ungdommer i dag må tenke over på en helt annen måte enn min generasjon – jeg husker jo fremdeles min første telefon,som var omtrent like stor som en melkepakke og veide rundt kiloet.. Jeg er gammal, jeg er det,as.

Derfor er det synd at språket er så vekslende i boka, det trekker om ikke annet mitt fokus vekk fra temaet. Forsøk på ungt språk innblandet med veldig gammelmodige setninger (som jeg strengt tatt liker mye bedre) blir veldig rart. En ung gutt som snakker som en bestefar «i støytan», som vi sier her, er litt pussig.

Jeg vil ikke skrive så mye om handlinga – folka i boka er troverdige nok, og det er en bra ungdomsbok med et viktig tema, så anbefaler den til alle på 12 og oppover 🙂

3 thoughts on “Bokbloggturne KKGID 4ever

  1. Fin anmeldelse, Marielle! Jeg misliker også bøker hvor det virker som om man virkelig prøver å skrive med et ungdommelig språk. Det er faktisk bedre å la det være når man ikke klarer det på en troverdig måte.

    Vil du fortsatt lese The Fiddler’s Gun? Du er neste på listen min nemlig 🙂

    1. Hei,regner med at du har sendt boka videre,hvis ikke er det bare å gjøre det. Jeg har fullt opp nå:)

Kommenter gjerne her

