Carolines utfordring – Gjemmested

Gjemmested.

Først tenkte jeg, hva i all verden skal jeg skrive om da? Men nå klarer jeg ikke velge,så dette blir litt flytende.

Men aller først, her er linken til Carolines blogg, hvor hun skriver om utfordringen. 🙂

Og her kan du finne lenker til alle de andre som er med; når de har skrevet sine innlegg,så kommer lenken opp HER.

Bildet er funnet på DeviantArt; Her.

Gjemmested – For meg har det så mange betydninger. Et gjemmested for å holde farlige ting unna barnet mitt, (oppå kjøleskapet er det mange farlige ting) et gjemmested kan være det jeg trengte på skolen, et fristed – i mangel av et godt norsk ord, sanctuary. Et gjemmested kan bety et sted for en forsvunnet skatt- eller så har barnet mitt et gjemmested inne i en pute for alt mulig av små leker.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal velge – men et gjemmested- et sted man kan være i fred, hvor man kan puste fritt, være seg selv helt og fullt og ikke tenke på noen andre. Det er et gjemmested. For meg når jeg var liten var ikke bare trehyttene (å ja, jeg elsket å bygge trehytter) gjemmesteder. Men bøkene. Bøkene, tegneseriene og filmene og spillene. Det var de beste gjemmestedene.

Jeg snek med vekk sammen med Den vesle vampyren , dro på oppdagerferd med Alvefolket , slappet av med Donald Duck i hengekøya, og var millionær i Transport Tycoon, eller tok over verden i Civ… For ikke å glemme at jeg en periode var skotsk frihetsforkjemper noen timer hver eneste dag,sammen med William Wallace.

Å gjemme seg er ikke alltid positivt, noe avslappende. Å gjemme seg for mobbere, for hat man ikke forstår- å gjemme seg i skapet er også noe mange av oss går igjennom hver dag, eller har gått igjennom.

Noen gjemmer seg bak skjermen, i internettets kriker og kroker og bruker anonymiteten til å være motbydelig mot andre.

Å slippe å gjemme seg, er å være fri.

Men det ligger fremdeles stor frihet i å krype inn i et eget gjemmested – og det kommer jeg til å fortsette med.

Akkurat nå gjemmer jeg meg på Hogwarts. ❤

10 kommentarer om “Carolines utfordring – Gjemmested

  1. Aw, dette ble en skikkelig nostalgisk og herlig opplevelse for meg, takk! Alvefolket, Braveheart og Den vesle vampyren! Sukk!

    Fantastisk fint innlegg!

  2. Aw, dette ble en skikkelig nostalgisk og herlig opplevelse for meg, takk! Alvefolket, Braveheart og Den vesle vampyren! Sukk!

    Fantastisk fint innlegg!

  3. Nydelig innlegg! Du skriver så fint om Gjemmesteder og det bringer tilbake minner fra barndommen 🙂

  4. Nydelig innlegg! Du skriver så fint om Gjemmesteder og det bringer tilbake minner fra barndommen 🙂

Kommenter gjerne her

