Nettserier.no: UNPLUGGED

  • Antall sider: 96
  • Antall sider med teikneseriar: 75
  • Antall teikneseriar representert:25
  • Papirkvalitet: 150 g/m2 silk
  • Trykt hos:Proff Digitaltrykk
  • Lanseringsdato: 9. september 2011

Kva er Nettserier.no: Unplugged?

I 2011 fyller Nettserier.no fem år. For å markere dette jubileet har vi samla 25 av dei beste teikneseriane frå Nettseriers historie — fem frå kvart år — i ei teikneseriebok.

Boka har 96 sider, derav 75 sider med teikneseriar. I kolonna til venstre kan du lese meir om kva serieskaparar som bidrar.

I tillegg inneheld boka nostalgiske tekstar som mimrar over Nettseriers historie, fordi det ikkje hadde vore ei jubileumsbok utan sånt.

Dere som kjenner meg, vet at jeg er ekstremt glad i tegneserier – og jeg har hengt som leser på Nettserier.no i flere år, og vært der som særdeles lite aktiv tegner en stund. (Ikke for sidens del, jeg lager for det meste ideer, og blir sur for at jeg ikke får til å tegne.)

Det er mange bidragsytere i boka – fem tegneserier fra hvert år, og mange av dem er mine favoritter, ting jeg har lest i Nemi, M og så videre. Blant dem er Mira, Sjofel, Wyyrd, Tilde, og en del av de andre har jeg en eller to favorittruter av. For eksempel fra Reveland, er denne en av mine favoritter.

Du finner boka på bokelskere.no og selvfølgelig også på nettserier.no (hvor du kan bestille den til en veldig hyggelig pris) . Boka er fint lagt opp – jeg liker symmetrien i fem tegneserier fra hvert år – fem og tyve tegneserier  – det er slett ikke verst!  Selvfølgelig hadde det vært enda bedre med 5-5-5 – 5 tegneserier, 5 sider hver, men det koster å gi ut bok. Det er virkelig et bredt spekter fra nettserier.no sitt univers som møter oss i boka – det liker jeg godt. Noen er som sagt mine favoritter, og noen er de seriene jeg holder meg langt unna. Og sånn skal det være – det skal være noe for alle i en samling som denne. Nettserier.no er en av de viktigste norske sidene for oss som liker tegneserier, enten å bare lese dem, eller for oss som lager dem også. Det er kanskje ikke noe for deg, tenker du, det blir kanskje for spesielt interesserte, -men det gjør ikke det. Dette er en bok for tegneserieglade, punktum finale.

Webserier er vel og bra – det er en fantastisk oppfinnelse – men jeg er en stor tilhenger av Murphys lov (ikke tilhenger kanskje, men det er en lov som alltid er lur å ha i bakhodet) og når den inntreffer, er det fint å ha det i papirform. Det er et lite stykke Norge – og jeg er veldig glad for å ha den i min bokhylle.

Alle bidragsyterne;

2 thoughts on “Nettserier.no: UNPLUGGED

Kommenter gjerne her

