Jeg er lei! (sinna bifilt blogginnlegg)

Jeg skulle ha en ren nerdeblogg. Det funka ikke så lenge, gitt! I dag skulle et program på p2 ha om bifile som blir utsatt for fordommer fra det homofile miljøet, på grunn av denne saken, hvor tre bifile blir kastet av laget fordi de ikke er «gay nok».

Jeg linker ikke til programmet – fordi det sugde oterpung.

Det er faktisk en skummelt vanlig måte å møte bifile på – man er aldri bra nok. Enten er man ikke homo nok, eller så er man ikke hetero nok. Det at man bare er bifil, ganske enkelt, er aldri bra nok.

Hvis man da ikke støter på de som mener at man ikke fins. Bifile fins ikke. Da har man bare ikke bestemt seg. Man vingler, eller er ubestent, eller rett og slett promiskuøs.

Bifile blir sett på som mer løsaktige, mindre pålitelige, og mer åpne for trekanter og alt mulig rart, samme om man er i forhold eller ikke.

Jeg er dritt lei. Jeg fronter legningen min, fordi det er så mye dritt i verden, og vi trenger at alle er åpne egentlig. Vi trenger det, fordi folk forventer fremdeles at man er hetero. Man skal liksom ikke snakke om «sånt» (når man ikke er hetero er alt som er av kjærlighetsliv redusert til sånt), og ikke minst hvis man er bifil, for da kan man jo risikere å forvirre noen, og «lure» dem.

Jeg er egentlig drittlei av å se alle bifile på tv bli fremstilt som folk som ligger med absolutt alle de kan, jeg er lei av at man aldri blir tatt seriøst – for det er mye diskriminering mot bifile, og jeg har til gode å se det bli tatt opp uten at det blir latterliggjort.

I det ovennevnte programmet blir bifile beskrevet som enhjørninger, eller like vanskelige å finne. Hvorfor? Fordi vi må være i skapet i dobbelt betydning, nettopp på grunn av sånt piss.

Vel. Hold on to your f*cking horses, jeg er en enhjørning.

Bildet er laget av inkblossom på deviantart

Kommenter gjerne her

