Bestefar og domino

Plutselig kom jeg til å høre denne i bakgrunnen på barne-tv, og det var innmari tungt, for jeg savner bestefar sånn. Han hadde alltid tid til å tegne eller spille litt for meg. Bestefar var en av de snilleste i verden, og han var fantastisk lun. Med et djupt hakk på nesa etter brillene, bukkeskjegg som enhver amish ville vært stolt av, og en god latter som satt djupt inne.

Det er over ti år siden han døde, men fremdeles kommer det som kastet over meg at han er borte. Merker det ekstra godt i jula – å bare adressere kort til bestemor føles fremdeles rart.

Bestefar var knivmaker. For meg var han kunstner og forbilde. Han er en av de jeg kalte opp sønnen min etter. Han spilte mye trekkspill. Jeg er dessverre langt fra musikalsk, men jeg kan i det minste minnes.

Han som spiller i videoen spiller den nesten likt som bestefar.

Kommenter gjerne her

