Fredagsfilm #1 – Scott Pilgrim vs the World

Som alt annet kommer fredagsfilmene plutselig..

Denne første gangen er det den nyeste favorittfilmen som skal vises frem:

Scott Pilgrim har blitt anbefalt meg av folk jeg stoler på filmsmaken til, likevel har det ikke blitt til noe. Når jeg først så den, så jeg den fire ganger på en uke. Ja – litt var på grunn av Knives Chau (Ellen Wong) og Ramona Flowers (Mary E. Winstead) .

Denne filmen er spekket med referanser og spill og tegneserie-effekter, og det er ikke alltid det funker, men det gjør det. Hadde helt klart trivdes i universet den filmen skaper. Liker egentlig det jeg oppfatter som moralen også – det er fint å se en film som ikke pusher «du må ha kjæreste for å være noe». (Nå tror vel de fleste av dere at jeg har tørna,i og med at filmen handler om at Scott vil date Ramona – men jeg ser det litt annerledes. Filmen er morsom, søt, absurd og god underholdning.

Min favorittscene; (som i og for seg sier litt om humoren og absurditeten i denne filmen)

9 av 10 – skal defo kjøpes inn!

Kommenter gjerne her

