Onsdagsoverraskelse! Mitt første møte med sushi..

De som kjenner meg vet at jeg har hatt lyst til å prøve sushi. I årevis. Det har bare ikke skjedd. Så når rema fikk sushi fra PolarMat i Alta, så måtte jeg jo prøve. Den lille asjetten er kjøpt på loppis i Lakselv for noen år siden. Og den store på loppis på Majorstua. Sært.

Var rimelig forbanna,fordi boksen hadde åpna seg i handleposen. Så noen av bitene så ikke så gode ut.

Så var det endelig klart.

En noe skeptisk første bit, og.. dyppe.. (husker ikke hvem som sa det?)

oooog…

Æsj. Ekkelt. Kvalmt. For å sitere Simba i Løvenes Konge; «Slimete, men de metter». Men – det har vært mange klager på PolarMat sin sushi. Jeg skal gi den en sjanse til. Faktisk to. Hvis jeg ikke liker det i Oslo, og ikke i Japan.. da er det kjørt. Men sushi er himla pent da.

4 thoughts on “Onsdagsoverraskelse! Mitt første møte med sushi..

  1. Det smaker ikke egentlig som fisk. Eller, i hvert fall ikke fisk slik vi er vant med å spise det. Laks, for eksempel, er søtere, mindre fiskeaktig og har en helt annen tekstur som rå.

    (Hvis du ikke liker fisk kan du komme til å slite litt i Japan. Veldig mye av det de spiser er ris garnert med ymse greier fra havet. Og tofu, da. Men tonkatsu, shabu shabu og okonomiyaki er veldig digg, og har som oftest lite med fisk å gjøre. Men hey, alt går, jeg er ikke særlig glad i nudler, og jeg overlevde i tre uker uten å sulte.)

    Jeg anbefaler å prøve sushi på et bra sushisted. Da vet du i hvert fall om det er sushi generelt du ikke liker, eller om det er slik at du ikke liker kjip sushi (som er veldig forståelig, det er lite som er så trist som dårlig sushi). Jeg tror alle ville ha ment den sushien du prøvde over her var ganske fæl 🙂

    1. Det høres bra ut! Planlegger å teste i oslo. Men jeg tror jeg blåser i det uansett, om jeg først drar til Japan,kommer jeg til å være dødshappy uansett.^^ Jeg skal dra og teste alle mulige rare ting, stakkars magen min XD

Kommenter gjerne her

