Nyttårsforsetter ja..

I dag blir jeg 27. Jeg skriver dette på forhånd fordi jeg sikkert gjør noe annet da.

 Jeg liker ikke bursdager lenger. Det begynner å nærme seg det jeg kaller   gammal. Jeg er ikke gammal, vøtt. Jeg har en del nyttårsforsetter . Vi får se hvordan det går. I fjor gikk det ganske bra, gikk blant annet ned 1,5kg i tillegg til det store vektmålet jeg satte meg. Jeg tok mye bilder av kidsa. Jeg kom meg gjennom graviditeten uten ett eneste sjukehusopphold (unntatt fødselen da).Har i grunn vært en fin høst. Mye sjuk og mye vondt, men det er det så sabla lite å gjøre med. Jeg fullførte målet mitt om å lære meg minst fem nye matretter/bakst/etc. Chili con carne var mest populær. Det blir en slager ja! Å lage mat fra scratch .. har aldri hatt tålmodighet nok. Nå har jeg det. Og fyyyy så mye bedre det smaker!

Men over til forsetter. 27. Siden jeg blir 27.

  • Jeg skal gå ned like mye som i 2011.
  • Jeg skal trene minst 1 gang i uka hos fysioterapeuten.
  • ..og minst tre ganger i uka hjemme.
  • Jeg skal ta bilder 7 dager  i uka. Minst ett med en kreativ baktanke.
  • Jeg skal fullføre NaNoWriMo i år også.
  • Jeg skal begynne å pugge japansk igjen, ord og fraser.
  • Jeg skal kunne lese og skrive hiragana og katakana.
  • Jeg skal debutere med cosplay.
  • Jeg skal sy mitt eget cospay.
  • Jeg skal lese minst 50 bøker i år.
  • Jeg skal lese minst ti debutanter.
  • Jeg skal lese minst tre klassikere.
  • Jeg skal lese minst tre bøker jeg aldri ville valgt selv, så der må jeg ha forslag (se her for hva jeg har lest).
  • Jeg skal lese minst en historiebok.
  • Jeg skal skrive anmeldelse av hver bok jeg fullfører.
  • Jeg skal gi en bok minst 75 sider før jeg gir meg.
  • Jeg skal skrive ferdig utkast til den ene bokideen min.
  • Jeg skal lage ferdig den kjolen til kiddoen jeg har tenkt på så lenge.
  • Jeg skal lære meg fem nye bakst/matretter/f00dgreier i år.
  • Jeg skal lese minst tjue forskjellige bøker for kidsa i tillegg til mine egne 50.
  • Jeg skal se nyheter en gang om dagen.
  • Jeg skal få dratt på et con.
  • Jeg skal få CosNor litt mer engasjerende, litt mer aktivt.
  • Jeg skal jobbe mer for LHBT-saker, omså bare blogge om det.
  • Jeg skal se 30 filmer jeg ikke har sett før.
  • Jeg skal få laget meg et system over filmer og bøker.
  • Jeg skal tattovere meg.
Og siden jeg ser at jeg ikke har nevnt tegning med ett eneste ord, blir det 30 forsetter.
  • Jeg skal sette av tid til å tegne minst en dag i uka
  • Jeg skal fullføre fem tegninger/kunstprosjekter
  • Jeg skal lage ferdig femten striper av en tegneserie/ evt en graphic novel short story.
  • Jeg skal begynne å lære html

Så det var mine 27..eh..30..31 nyttårsforsetter. Nå sitter jeg muligens og spiser bursdagskake hos svigers. Med venner som er midt i flytting, og bor på hver sine kanter av fylket så er det bare pes å stelle i stand noe. Og det er jo bare en dag, tross alt. Håper dere har en fin dag i dag! ❤

mulig jeg er litt overambisiøs på forsett-fronten. Men om jeg klarer 3 av hver 9-rekke, så er jeg mer enn happy.

5 thoughts on “Nyttårsforsetter ja..

  1. Wow! Så mnge bra nyttårsforsetter! Som lhbt-nerd kan du jo gjette hvilket jeg egentlig likte best;) Ja, og så selvsagt det med filmer! Blogg/twitre i veg om du trenger innspill, jeg tror jeg har en film eller to på lager! Siden det er bursdagen din kan du få et tips helt uten videre: Gunnar goes comfortable! Bare hyggelig!

  2. TV? hm, altså, så rare tv-kanaler tror jeg ikke du har. Oppfølgeren, Gunnar goes God, er om mulig enda bedre, og jeg ser fram til Gunnar goes crazy, Gunnar goes skating og Gunnar goes to Never-neverland! 😀

Kommenter gjerne her

