Ode til Oslo

Lukta av Oslo er unik. Ingen luft så frisk og kald, og samtidig så full av liv og eksos og folk som røyker, og drikker og gjør alt det folk gjør i en by. Men hjertet mitt ligger i Oslo – byen som gjør deg usynlig når du trenger det, og som heiser deg opp om det er det du må. Vål’engas flagg vaier på bussene, det skråles på pubene, jeg kan gå meg bort, føler meg trygg og rolig, Oslo er en vakker by. 

Jeg elsker å vandre om morgener – jeg kan stå opp tidlig om morran bare for å se folka som går morrastrøtte og stille rundt i by’n. Jeg har et kjærlighetsforhold og Oslo svikter aldri. Alltid vakker og steil og jeg blir ALDRI lei av å forklare hvorfor det gjør meg varm om hjertet å gå opp Karl Johan, å surre blant gatemusikanter og vinglete turister og ta bilder og tusle opp til slottet og bare SE.. Oslo er så fin og jeg kan aldri fullt beskrive min kjærlighet til byen som er Byen, men tankene er der – jeg savner Oslo, alltid, til og med når jeg er der, jeg kan ikke si for sikkert hva jeg kaller dette herre, jeg tenker det er en rap, men det kan det ikke være, jeg kan ikke rappe, men jeg hører på rap, og sånn går dagene mot dagen – dagen jeg skal hjem til Byen i mitt hjerte, fotballkamp og skeive dager, Outland og parade.. Jeg elsker Oslo by, og det er sånn jeg vil ha det.

2 thoughts on “Ode til Oslo

  1. Frisk luft i Oslo? Det er nå mer frisk og ren luft i nord fordi det er ikke så stor trafikk her og sånt 🙂 Lufta er ikke så forrurenset her i nord som i oslo. Har merket det sjøl når jeg har vært i oslo, men oslo er fin by da, liker den jeg å. ^^

Kommenter gjerne her

