Fredagsfilm #3 – Captain America: The first avenger

Det er ikke ofte jeg får Oooooh følelse av Marvel. Heller ikke filmtrailere. Spesielt ikke krigsfilmer. Men når jeg og gubben var på kino for å se Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides var det trailer for denne, Captain America. Den så ut som en kul actionfilm, men ikke noe mer enn det. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg fikk sett den i 3d. Sukk.

Forresten; jeg har dessverre ikke lest Captain America-bladene, så jeg vet null og niks om Marvels Captain America-univers annet enn det som kommer frem i filmen. (Selv om jeg leser litt om det akkurat nå.)

Jeg elsker når filmer har hovedpersoner som står opp mot bøller. Er det noe jeg avskyr, så er det bøller.

1942: Steve er en mager liten fyr som ikke får verve seg i hæren. Han er for liten, for tynn, for svak, han har astma – you name it, he’s got it. Han prøver. Og prøver. Og prøver. Fem ganger. Til iherdigheten hans blir lagt merke til av en lege, som ser noe i ham. Og han får sjansen sin.

Filmen er action. En nydelig dame, eksplosjoner, muskler og gønnere. Og jeg nøt hvert sekund.

Men alle vet…at en god film bare blir middelmådig om ikke skurken er perfekt. I denne filmen er skurken heldigvis det.

Den fantastiske Hugo Weaving spiller Schmidt. Jeg elsker Weaving. Agent Smith. V. (Han er ikke Elrond i mitt hode, never gonna happen. DET ER JO AGENT SMITH. ) Han er den perfekte skurk. I denne filmen ser han dog litt ut som kjærlighetsbarnet til Voldemort og Hellboy. Men det er greit. (…volde-boy?)

Filmen er så bra at når jeg kommer til end credits.. så tenker jeg NÅR KOMMER AVENGERS EGENTLIG?!

Jeg gleder meg! 8 av 10!

Ps; dette er film 2 av 30 usette filmer i 2012.

2 thoughts on “Fredagsfilm #3 – Captain America: The first avenger

  1. Spennende 😀 Husker faktisk ikke om jeg har sett denne filmen eller ikke, men om jeg ikke har sett den, skal den garantert ses i år! 😀

Kommenter gjerne her

