MGP #1 – dommen

Jeg  kommer mest sannsynlig til å tvitre dere lei om MGP, og ESC for den del. Men jeg blogger så mye om dagen at hvorfor ikke. ^^

Jeg gjør et poeng av å prøve å aldri se eller høre kostymer, sceneshow eller høre sangen før selve showet. Da har alle fair sjanse, sånn utenom lydfeil etc.

Det var så mye dritt… dritt=paljetter. Jeg har et elsk/hat forhold til paljetter. Det er schtøgt. Men det er grand prix. I ren MGP-ånd – Lisa Stokke ..hadde det vært litt mer trøkk hadde hun vært min vinner. Jentungen som vant var flink også, med disney-sangen sin. Men jeg avskyr ballader, sånn egentlig.

Carbofolka hadde det mest patetiske forsøket på gitarsmashing i historien, og det sier litt. Tir na noir ripoff sangen…grei,men døll. Benedicte Adrian burde bare valsa truseløs og stille omkring, for rapperne var flinke, men blandinga var.. hjelpes meg. Huff. Nei. Myntevik (navnet husker  jeg fordi det minnet meg om et navn i en fantasybok) var jo grei pop, men for et gyselig kostyme. Usj. Hun hotel cæsar berta var jo ålreit nok, men ikke heeelt topp. Idolbertene var så ripoff  av alle andre jentegrupper som har bedre sangere.. nei takk.

Marte Stokstad alltid like trivelig og blid. Per Sundnes omtrent like engasjert som alltid, mannen har jo ett ansiktsuttrykk. Gåsehud og høyt nivå? Ikke her ihvertfall. NEXT!

 

Kommenter gjerne her

