Animert #1 – Paranoia Agent

Satoshi Kon, som dessverrre døde nylig, skapte mange fantastiske univers. Hans mesterverk etter min mening er Paranoia Agent fra 2004.

Det er det mest syra jeg har sett. Med den beste introen.

En serie vel verdt å kjøpe, spør du meg.

Det begynner med character designer Tsukiko Sagi som etter en enorm suksess med den rosa plushien Maromi får et sterkt press på seg om å repetere suksessen sin.

.

 Presset blir overveldende kombinert med misunnelse fra kolleger, og så skjer det ..Shonen Batto / lil’ Slugger slår henne ned.

 

Den er egentlig filosofisk. En av de jeg aldri går lei.

4 kommentarer om “Animert #1 – Paranoia Agent

  1. awweh, jeg eeeeelsker paranoia agent, selv om jeg ikke har sett serien. Jeg har bare sett to episoder, men jeg liker den veldig godt. Hehe, og så har jeg den bamsen, den rosa~

      1. Jeg har vurdert å kjøpe den siden jeg ikke har tv-kanaler lengre. ^__^ Vet ikke hvor den bamsen er, men jeg kjøpte den for 300 kr på outland.

Kommenter gjerne her

