Fredagsfilm #7 – Braveheart

De fleste har sett Braveheart (1995). Jeg har kanskje sett den et par ganger fler enn de fleste andre. Når jeg var 12-13, så jeg den en,  av og til to, ganger om dagen. Satte den på når jeg skulle sove.  Det varte i litt over ett år. Så når jeg ser Braveheart nå, har jeg en lei uvane med å si replikkene samtidig.

Kort sagt; Jeg elsker denne filmen. Enkelte scener er jævlige å se, mens andre er nydelige i all sin grusomhet.

Hvis du ikke har sett den, så bør du se den. Og den som ikke får et rusk i øyet i enkelte scener forstår jeg bare ikke.

Det er mye man kan si om William Wallace, men vil heller vise en liten snutt fra filmen.

 

Nydelig film.

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Fredagsfilm #7 – Braveheart

Kommenter gjerne her

