Søndagsspill #8 – Fra hardcore til casual (nesten, da)

Fra hardcore til casual (nesten, da)

I gode, gamle dager kunne jeg spille i timesvis. Når jeg var gravid med eldste kiddoen satt jeg 13 timer i ett strekk og spilte Jurassic Park. Og Sims. Og Civ 3, eller Cæsar 3.

Jeg spilte CSI-spillene til jeg hadde løst alle sakene. Vi spilte GTA og GT, golfspill, slåssespill.. Spilte mot hverandre i heroes 3, spilte god, gammeldags Scrabble..

Nå spiller jeg så sjelden at det får stjerne i boka de gangene det skjer. Joda, spiller mye wordfeud, men det blir ikke helt det samme.

Jeg som pleide å spille transport tycoon til jeg eide hele verden, might and magic til dragen var død, point and click til mysteriene var løst, jeg finner meg nå i den situasjonen at jeg har blitt en såkalt casual gamer. Jeg er girl gamer og gaymer fra før, og det er jo seff helt greit, men casual? Nerden i meg rynker misbilligende på nesa. Men det skal sies, jeg vet jo grunnen. Jeg har to småttinger som krever sitt. Det krever søvn å passe på sånne energibunter, så å spille natta gjennom er uaktelt lenger. Å spille blodige spill, eller grøsserspill er ikke bra så de ser det. Og selv ps3spilling blir litt vanskelig. (Jeg har sett litt for mange sånne klipp, kanskje. Man blir jo stressa av sånt.)

Så den eneste løsningen er å spille litt nå og litt da, litt på diverse gratissider, kongregate og 1001spill og så videre…

og glede meg til unga blir større så vi kan spille masse sammen..

Ps; Jeg vet du ikke er på nett, men gratulerer med dagen,bestefar!

Kommenter gjerne her

