Søndagsspill #9 – MMORPG

Hva er MMORPG: (Massive(lyMultiplayer Online Role-Playing Game) er en type rollespill til datamaskiner og spillkonsoller som tillater tusenvis av mennesker å koble seg til servere og delta i virtuelle verdener. Hver spiller er representert med sin egen figur (eller avatar), gjennom hvilken han kommuniserer med andre og deltar i aktiviteter. Den virtuelle verdenen er dynamisk, og har til hensikt å by spillerne på stadig nye utfordringer. Vanligvis har man som mål å samle erfaringspoeng for å utvikle sin egen figurs egenskaper. De fleste MMORPG-er er kamporienterte, ved at man typisk spiller en kriger eller magiker i ensciencefiction– eller fantasysetting.

Min erfaring med mmorpg begynte med The Realm online. Ikke akkurat fantastisk eller nytenkende, men koselig grafikk og greit gameplay. Hadde det vært gratis, hadde jeg nok spilt det ennå.

Det er koselig, ikke skummelt, og ganske mye å gjøre. Etter det har jeg snubla borti mange varianter av mmorpg, men det forrige jeg hang meg opp i var Dungeons and Dragons Online. Det er gratis, og ganske bra.

Grafikken er bra, det er mye å gjøre, men dessverre er man litt for avhengig av andre til å få en veldig god spillopplevelse. Jeg liker å kjøre solo, selv i multiplayerspill. Det går mye fortere å raide og utføre quester med  flere, men det er ikke samme følelsen som når du knerter et helt dungeon alene. Hvis du har lyst til å sjekke det ut, se her. (Hvis du ikke har en rask linje eller rask pc, kan det ta sin tid å laste ned.)

Men nå har jeg endelig fått prøve World of Warcraft. Gratis, hurra! 

Jeg liker WoW så langt, selv om jeg bare er level 5 så langt. Jeg kommer aldri til å bli noen elitespiller i denne sjangeren. Til det blir jeg altfor fort lei av repetative quester og å måtte få folk å raide med. (Dessuten er det begrenset hvor mye man får spilt med to kids og en bråte andre hobbyer.) Men enn så leng knerter jeg orker og koser meg.

Spiller du noe mmorpg, eller har du spilt?

Ps; Om du vil spille med meg spiller jeg på Silvermoon, jeg bytter mellom 4-5 charas, så gi meg ditt navn, så finner jeg deg. 🙂

15 kommentarer om “Søndagsspill #9 – MMORPG

  1. Pchard … er mitt navn på WoW 😀

    WoW ruler! 😀 😀 😀 😀

    Synd at Vince Caso ikke spiller mer…
    Men… Kl 19:00 er det intervju tid med han. *Gleder seg* 😀

  2. Åååh, jeg både elsker og hater mmo~ Begynte med WOW for noen år tilbake men så fant jeg ut at det ikke var så gøy likevel… hehe~ Og så prøvde jeg Maple Stories, men gav opp fordi jeg ikke hadde noen venner som spilte. Vurderer Raganrok Online, men kommer liksom aldri i gang med noe xD

      1. I know, man er liksom så avhengig av å kjenne andre som spiller. Og så må det passe med dem… osv osv >______<

        1. Jeg husker mine dager med wow. Politisk korrekt grammatikk, uten forkortelser. Det var ikke mange som snakka til meg for å si det sånn, og enda færre som gadd å svare..

          Men jeg fikk haugevis med ting fordi de innså at jeg var jente OG en totalt tilbakestående spiller når det kom til å skaffe seg ting på egenhånd og ikke hadde hørt om lvl up.. xD hah.. haha.. ha..

        2. XD …Jeg har ikke hørt om lvl up heller,men jeg koser meg likevel.^^ Jeg dreper ting og quester og roter rundt og dør og det er hrlt greit.^^

        3. Du vet når du dreper ting og gjør oppdrag og sånn.. = level up, jeg løp rundt i level 10 i ……. flere måneder jeg.. skjønte liksom ikke helt greien xD

        4. Nå er det år og dag siden jeg har spilt da, spilte sist da jeg var 18? Så jeg husker ikke xD Men jeg husker at jeg begynte å lage rustninger og sverd og sånn.. men klarte aldri å fullføre quests.. xD

Kommenter gjerne her

