Fredagsfilm #8 – Skrekk og gru

I dag vil jeg ta for meg de filmene som har skremt meg mest opp igjennom åra, eller som bare er innmari bra skrekkfilmer.

På delt førsteplass;

Blair Witch Project og Ju-On.

Jeg har blitt så pingle etter at jeg fikk kids, at jeg ville ikke legge ut trailer en gang.

Ju-On.. Jeg skulle virkelig ønske jeg aldri hadde sett den. (Eller var så dum å kjøpe den. Og toeren. Hirr.)

BWP har en snikende uhygge mer, det var det beste jeg noensinne hadde sett da jeg så den på kino.

Så er det en film jeg virkelig avskyr, den var ekkel og kvalm og skummel, og jeg så den når jeg var altfor liten. (takk til den litt eldre nabogutten) Men det er en film hvor de drar til en hytte i skogen, og det er en bok i kjelleren, og trær som gjør ting trær ikke skal gjøre. Evil Dead. Jeg tror ikke jeg så den helt ferdig noen gang.

Så kommer nok Eksorsisten. Den er mer ekkel enn skummel, bortsett fra EN scene. Jada, her kommer’n.

Fytterakker’n.

Så har vi SAW. Jeg har ikke sett alle, jeg ramla av et sted på veien, men eneren var briljant. Virkelig et nydelig stykke arbeid, snedig og fiffig.

Se7en kan man ikke gå utenom – den er så perfekt som seriemorderfilmer kan få blitt. (host,Brad Pitt,host)

IT. Når husets herre setter på denne, da går jeg. Nuff said.

Så kommer det en film som jeg syntes var grusomt skummel, mye fordi jeg ikke var innstilt på skrekkfilm den dagen, det var på kino, og jeg liker ikke gorefilmer. Det er ekkelt.

Men; The hills have eyes. (remaken fra 2006) Hujedameg.

Så har vi The house on haunted hill. Ekkel. Den sjette sansen, åh, den var ekkel den. Huttemegtu! The shining. Paranormal activity.

Jeg har riktignok ikke sett Freddy-filmene eller Jason-filmene. De virker bare ikke skumle,sånn. Ok, gal morder, yada yada. Jeg syntes ikke Halloween-filmene var noe mer enn ekle heller. Jeg mener.. jeg kunne godt tenke meg å vite mer om morderen, men ..det er alt.

Dere legger muligens merke til at zombiefilmene glimrer med sitt fravær? Det er fordi den eneste zombiefilmen jeg har sett ferdig er Zombieland. Jeg hater zombier. Jeg har riktignok tøffet meg opp til å se The walking dead-serien, men det er også alt. Jeg har riktignok tre-fire zombiefilmer, men de står pent pakket inn i plast.

Vacancy var også ganske ekkel også.Ringu er neste, den friker meg ut fordi den er så ekkel – men etter det er det et hav av middelmådige filmer. Jeg har ikke med Texas chainsaw massacre og lignende filmer fordi jeg klarer ikke se dem ferdig mer. Begynte å se The mesengers her om dagen, og det varte i hele ti minutter. (pysete,moi?) Orphanage er vel en av de eklere de siste åra. Men jeg ser at det er mye snopt der ute, som jeg har lyst til å se – men ikke tør. Litt irriterende.

Okey, må vel ta med et par til; disse er i kategorien «Har lyst til å se».

Ikke le, men.. Sand sharks. Jeg har en ekstrem frykt for haier, og denne virker som en blanding av Deep blue sea og Tremors. Ok, nå kan du le. Fordi den ser virkelig katastrofalt dårlig ut. Men ingenting slår Mimic, snakker om søppelfilm. Urk.

Men lyst til å se.. The messengers er en av dem, og Case 39, paranormal activity 2,og denne ser jo også bra ut…

Også har jeg lyst til å se igjen noen av de jeg så som liten, de jeg fikk låne av bestekompisen min som hadde enorme mengder skrekkfilmer. Spesielt en, med et hus ved en innsjø…Husker bare at den var skummel.

Har du noen å foreslå?

2 kommentarer om “Fredagsfilm #8 – Skrekk og gru

  1. Her var det virkelig mye skrekk og gru:) Er veldig glad i skrekkfilmer, men er ikke så lettskremt. Liker BWP veldig godt og IT er en favoritt, men ikke så skummel mer underholdende:) Men haier liker ikke jeg heller og rare unormale kroppsbevegelser er jeg heller ikke så glad i som Eksorsisten, men ser jo alt. Herlig å få litt frysninger og bli litt redd og skremt imellom:) Ønsker deg en fin helg:)

Kommenter gjerne her

