Søndagsspill #10 – Tycoon

Jeg er vel kanskje en ganske stereotyp jentegamer, som liker tycoon og simmespill og sånt. Og det gjør meg ingenting. FPS ain’t my thang. Nå har jeg ikke kun tatt med de spillene som faktisk heter noe med Tycoon, men mine favoritter innenfor sjangeren.

Som vanlig med meg er det delt 1. plass.

SimFarm (Maxis og jeg går way back) og Transport Tycoon (Jeg og Chris Sawyer også.). Hvor mange netter jeg satt ved pcen og skulle bare spille litt til og plutselig var klokka gå-på-skolen-tid. Sukk, minner. Onkelen min var helt rå på begge, men spesielt SimFarm – han var jordbærmillionær. jeg fikk aldri til SimFarm så godt, de pokkers dyra døde hele tiden. Transport tycoon var mer min stil (selv om onkel eide i TT også)  – jeg spilte til jeg tok over hele kartet og ikke fikk bygge mer noe sted. Win. Nå hadde ikke jeg høyttalere eller noe på min gamle pc, så jeg kjenner nesten ikke igjen sangene, men her er da en liten video fra SimFarm.

Rollercoaster tycoon begynte jeg ikke å spille før jeg var femten-seksten, så det er nok ikke så høyt på lista i antall timer, men det er jo så gøy å drive fornøyelsespark og bygge berg- og dalbane!

Jurassic Park Operation Genesis (2003)

Elsker dette spillet. Jeg er litt mer enn gjennomsnittlig glad i dinosaurer, og fornøyelsesparker, og Jurassic Park, så dette spillet er trippel-win.

Caesar 3 er også fantastisk. Helt til de begynner med kriging.

Det er så mange andre bra spill innenfor sjangeren, men det er begrenset hvor lenge jeg skal ramble på en søndag.

Har du noen favoritter?

Kommenter gjerne her

