Torsdagstegneserietips #8 – Double

Outland hadde ikke det jeg var ute etter. (Ikke så rart, når det ikke er utgitt enda.) 

Derfor ble det to tilfeldige, eller en tilfeldig tegneserier i stedet. Den første, Hellblazer: Joyride er midt i universet om John Constantine, som noen kanskje er husker er det en film basert på disse tegneseriene med Keanu Reeves i hovedrollen som John Constantine. Jeg digger illustrasjonsstilen, minner meg om Sandman, og det er alltid positivt.

Angrer på at jeg ikke fikk med meg den første i stedet, men det må jeg jo bare få tak i nå. Mørk og jævlig, detaljert og freaky. Det er bare lovord, alt sammen!

Den andre mener jeg å huske vagt at jeg har lest om ett eller annet sted, men aner ikke hvor.  Den dro meg til seg med quirky typografi og mørkt og dystert omslag. Innsiden var like bra. Streken er kanskje litt vel preget av moten,men det funker greit,og det er jo en pen stil. Historien er interessant, kommer definitivt til å lese mer. 

6 thoughts on “Torsdagstegneserietips #8 – Double

  1. «Locke & Key» har eg fått tilrådd ein del gonger (men har ikkje lese den enno). Meinar den er skreve av sonen til Stephen King eller noko slikt?

    Nokon som har lese nok Hellblazer/Constantine til at dei veit om eit godt innfallspunkt, forresten? Veit den vart reboota som del av New 52, men det tyder jo ikkje naudsynleg at det er staden ein bør byrje lesinga. Har vore på lista i ein mannsalder no, og surrar meg aldri til å byrje på den.

Kommenter gjerne her

