Kino og Avengers – Spoilere o hoi

Jeg var på kinodate med husbonden i forgårs, fri fra jobb, barnevakt, hele pakka. Date-date. Veldig koselig, og så dro vi på kiiiiino. Avengers er en film alle nerdevennene mine har spontanejakulert rosende adjektiv om, så jeg gledegruet meg. Litt redd for at den ikke skulle funke like godt for meg som for de andre, men oh my word.

Ok, minus først. Det er jo Marvel. Og det er jo überamerikansk. Derfor, ingen store overraskelser plotwise.

Men. Og det er et stort men.

Alt som er av potensielt over-the-top-cheesy linjer blir amputert av humoren som snikes inn overalt, spesielt takket være Tony Stark og Bruce Banner. Eller Iron Man og Thor.

Actionsekvensene er EL FANTASTICO. Jeg har ikke lyst til å se en eneste film i 2D på kino igjen, jeg ELSKER 3D. Det er riktignok så nytt at jeg ikke føler filmskaperne har fått helt grepet om det ennå – fortellerstilen kunne (om ikke i denne filmen) blitt en helt annen ved litt kreativ 3D-bruk, men det er en annen rant.

Skuespillerprestasjonene er varierende, men Scarlett Johansson klatret elegant ut av hatlista mi, for å si det sånn. Robert Downey Jr eier som Tony Stark. Du blir ikke kulere. Med mindre vi regner med Loke, da. Badass.

Og hurra, endelig en Hulk / Bruce Banner jeg kan like! Edward Norton er en fab fyr, men han var aldri *min* Hulk.

Jeg har lyst til å dra på kino neste fridag og.

Klar femmer på terningen.

Kinoreklamene var også interessante. Vil se Brave. Vil se nye spider-man. Når spider-man ikke spilles av Tobey Makkverk kan det jo hende jeg liker den. Også har vi jo Batman straks…

kort sagt.. JEG VIL MER PÅ KINO.

3D  har effektivt gitt meg lysten på å dra på kino igjen, en lyst som jeg ikke har hatt siden FØR Harry Potter kom ut. Angående Avengers.. en gang til? Nå?

 

Kommenter gjerne her

