Fredagsfilm#10 – Machete

Blod. Sverd. Kniver. Gønnere. Babes.

Danny Trejo har hovedrollen i Robert Rodriguez’ film Machete fra  2010, og jeg har hatt lyst til å se den lenge. Den har sine aldeles strålende punkter, sine aldeles fantastiske punkter og noen punkter som blir,vel,punktert.

Det er spesielt èn scene som virkelig ødelegger for meg. Jessica Albas rollefigur skal ha en inspirerende tale, men selv om hun er nydelig og alt det der, så blir jeg mer inspirert av å se på maling tørke. (Inspirerende taler er altfor viktige, ta for eksempel Keira Knightleys tale i At worlds end, den overrasket meg og funka. Og det er Keira Knightley. ‘Nuff said.)

Det har blitt sagt om denne filmen at den har for mye plot. Ja, kanskje den har det. Kanskje plottet hadde virka bedre som tv-serie. Jeg tror dog ikke at Robert Rodriguez’ stil funker i tv-serie-formatet. Skuespiller-lista er jo imponerende, jeg mener; Danny fucking Trejo, Robert DeNiro, Steven Seagal, Michelle Rodriguez, Jessica Alba, Lindsay Lohan, Cheech, osv..

Om du liker Rodriguez og Tarantino, om du liker pene damer med lite eller ingen klær, heftige slåsskamper og snerten humor, og masse, masse, MASSE blod – da er denne filmen for deg. Jeg gir den en 6 av 10, med litt tungt hjerte, fordi noen av sekvensene i den er så sinnsykt gode. Og det er jo Danny Trejo. Men noen av sekvensene irriterer meg litt for mye til at den får mer.

Kommenter gjerne her

