Smakebit på søndag #3

Vil først minne om at jeg gir vekk bøker her – siste frist 23/10!

 En smakebit på søndag er et konsept jeg har lånt av Mari på Flukten fra virkeligheten. Alt du trenger å gjøre er å slå opp i boka du leser nå og velge ut noen setninger du synes passer – uten at de avslører for mye av handlingen – før du legger dem ut på bloggen din og legger igjen ei lenke i innlegget til Mari. På denne måten kan vi klikke oss fra smakebit til smakebit, og kanskje oppdage nye skatter?

sitatet ovenfor har jeg lånt fra Julies bokbabbel.

Smakebiten er fra side 16 i Jane Austens Northanger Abbey som jeg sliter meg gjennom. Når så mange elsker disse bøkene føler jeg at jeg må prøve.

«I see what you think of me», said he gravely – «I shall make but a poor figure in your journal to-morrow.»
«My journal!»
«Yes, I know exactly what you will say; Friday, went to the Lower Rooms; wore my sprigged muslin robe with blue trimmings – plain black shoes – appeared to much advantage; but was stragely harassed by a queer, half-witted man, who would make me dance with him, and distressed me by his nonsense.»

Det er første gang jeg har følt noe som helst slags leseglede av en Austen-bok, hittil har jeg vel ikke fullført en eneste av dem. Kryss fingra!

20 thoughts on “Smakebit på søndag #3

  1. Å, jeg trodde Austen var veldig fin å lese :3 Håper du liker den! Har heller ikke lest noe av Austen enda, men det kommer nok snart.. håper jeg.

  2. En fin smakebit. Jeg har ikke prøvd meg på Northanger Abby. Jeg har egentlig tenkt å gjøre meg delvis ferdig med Dickens før jeg prøver meg på Jane Austen. Ha en fin søndag!

  3. Tack för smakbiten! Jag har läst alla Austen-romaner UTOM den här. Jag gillar dem, även om handlingen har en tendens att inte gå särskilt fort framåt …

  4. Jeg har ikke lest Northanger Abbey enda, men jeg har lest Persuasion(elsket den) og Sense and Sensibility. Det var utrolig tilfredsstillende å fullføre, for språkmessig er det noe helt annet enn å lese moderne romaner på engelsk 🙂 Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg leste et eller annet sted at bøkene har blitt utgitt med et forenklet, engelsk, språk, så det finnes de som har engelsk som førstespråk som sliter litt med Austen også.

    Lykke til, Marielle og tusen takk for smakebiten.

Kommenter gjerne her

