Julekalendersak luke 1

Bak denne luka skjuler det seg noen små nyheter som gjør meg glad – og julekalender, del 1.

Syberia 3 er visst underveis – Benoît Sokal er med på laget!

Johnathan Strange og Mr. Norrell blir BBC-serie – og de som skal lage den, har vært med på både Sherlock og Doctor Who tidligere, så gjett at jeg er happy!

Den første tingen jeg vil anbefale til jul er en zombietegneserieantologi – überZombie fra überPress. Jeg fikk den i posten forleden og somla meg aldri til å skrive om den. Det er zombier på nynorsk – Ivar Aasen som gjenoppstår er noe av det kuleste jeg har lest på lenge, i historien Levelik av Gard Helseth og Serieteket. Så har du twilight-parodien Dielight, veldig fornøyelig av Jorunn Hanto Haugse. Det var min favoritter, men det var mye variert og bra. uberzombie

De har også utgitt bladet überMaritimt med historier om havfruer og Cthulhu og så videre. Disse tegneseriene er ikke laget for barn. Begge bøkene kan bestilles via uberpress.no eller kjøps på Outland.

UberMaritimt

Noe av det jeg liker godt med disse to er at at de har bokmål og nynorsk i seg – det er en fin blanding. Anbefaler den som julegave til eldre ungdommer og voksne. Bra tegneserier, også støtter du de norske serietegnerne.

Og om noe lurte på hvordan det gikk med NaNoWriMoen min i år, så gikk det ikke – Litt under 37 av 50 000 ord, men boka skal definitivt fullføres til neste år, helst så fort som mulig.

Husk at jeg har en jubileumskonkurranse gående!

Kommenter gjerne her

