Luke 13 – Ankomsten

Jeg vet jeg er sent ute, og langt etter.. men jeg ble forelsket i en bok i går. Det er en av de vakreste historiene jeg har sett. En historie kun fortalt i bilder. Shaun Tans bok Ankomsten er noe av det mest gripende jeg har vært borti. Det er lavmælt, men samtidig så spennende. Jeg rives mellom å ville lese ferdig historien, se hva som skjer og å studere hver illustrasjon, fordi det er så mye følelse, detaljer og liv i hver eneste. For å ta et eksempel så er innsiden av coveret fylt med det som ser ut som passbilder. Så livaktige at jeg ikke klarer å rive meg løs. Fantastisk kunst som gjør at jeg vil lese mer, dykke dypere. Det blir en veldig annerledes reise uten tekst, og det er fint, man blir på et slags vis mer involvert i historie når man ikke får dialogen servert, men kan gi dem det språket en selv føler er passende. Les og nyt!

I know I’m late to discover it, but yesterday, I fell in love with a book. It’s one of the most beautiful stories I’ve seen. A story told only by pictures. Shaun Tans book The Arrival is one of the more moving tales I’ve encountered. It’s so hushed, but so exciting at the same time. I’m torn between wanting to finish the story and see where it goes, and to study each illustration, because they’re so filled with life and emotion, so vibrant and detailed, each and every one. As an example, the inside of the cover is filled with what looks like passportphotoes. So lifelike I can’t tear myself away. Amazing art that gives me the want to read more, to dive deeper. It becomes a very different journey without  words, and it’s nice. You become more involved in the story, in a way, when you don’t get the dialogue handed to you,but can assign the language you deem appropriate. Read it, enjoy it!

DSCN0981 DSCN0982 DSCN0983 DSCN0984 DSCN0985 DSCN0986 DSCN0987 DSCN0988 DSCN0989 DSCN0990 DSCN0991 DSCN0992

Kommenter gjerne her

