Ond på onsdag #3 The Beauty and the Briefcase.

 

Av og til er jeg i humør for å se en skikkelig rosa, lettbent romantisk komedie. Jeg likte Hilary Duff i A Cinderella story, så tenkte hvorfor ikke.

BANDB_KeyArt_B.indd

Jeg tror at man må ha en veldig kjærlighet for skitfilmer om man ikke skal se denne og gjemme seg godt inne i en pute. Fytte rakker’n. For noe ræl. Joda, opplegget er standard, gjennomsiktig til det kjedsommelige. Hvem som er drittsekk og hvem som er drømmeprins er ikke akkurat vanskelig å skjønne. Hva mer er, hovedpersonen er ufyselig, overfladisk og manipulerende.

Det er en grunn til at jeg sjelden skriver disse – det er ikke så fristende å bruke tid på å skrive om ting jeg ikke liker – mye hyggeligere å bare skrive hyggelige omtaler. Men det er ikke hederlig å bare ha solskinn og la di da heller. Så da skriver vi om ræl! Terningkast 1, styr unna!

ps: Jeg ser ikke ofte på romantisk komedie forresten. Jeg liker dem også – så lenge de ikke er så dårlige som denne. Poenget mitt er bare selv om sjangeren er enkel og gjennomsiktig, så trenger man ikke å lage en enkel,gjennomsiktig film. (Dette har jeg sagt om chicklit før også.)

Someimes I’m in the mood for pink and fluffy movies, some good old romantic comedy. I chose this one because I enjoyed A Cinderella story which Duff starred in. 

I think you have to have a love for suckfestmovies like this one, if you’re not gonna watch it with your face hidden in a pillow. What. Utter. Crap! Ok, so it’s standard hollywood recipe,  so see through it’s annoying. who the douchebag is, who prince charming is – it’s not rocket science to work out. Boring. And the main character is shallow, manipulative and in general unlikeable. I rarely write Wicked Wednesdays because I’d rather spend my time writing about something I did enjoy – but it can’t be all sunshine and la di da either – not very honest. So writing about crap has to happen! This scores 1 out of 6. Atrocious, steer clear!

Ps: I don’t watch that much romantic comedy by the way. I like those too – as long as they’re not as crappy as this one. My point is that even though the genre in itself is simple and seethrough – your movie doesn’t have to be.  (I’ve said this about chicklit too.)

Kommenter gjerne her

