Etikette og etikk i blogg og reklame – what NOT to do

blogg

Jeg har vurdert lenge på om jeg skulle legge dette ut i det hele tatt, men jeg synes det er såpass lite greit at jeg gjør det. Jeg setter pris på å få tilbud om slikt, men jeg kan ikke gå med på ting som overhodet ikke er greit. I forbrukerombudet sin veiledning om markedsføring til bloggere står det eksplisitt:

«Forbud mot skjult reklame

Det skal komme helt klart fram for lesere av bloggen hva som er reklame, og hva som er annen tekst på bloggen. Reklame skal derfor alltid utformes slik at den tydelig fremstår som reklame»

Mitt svar til bladkongens utsendte ble derfor også klart og tydelig.

blogg2
Etter det har jeg ikke hørt noe, som forventet. Synd, i seg selv – bladkongen har sikkert mye bra de, men jeg kan ikke se bort fra sånne metoder. Er litt nysgjerrig på om det er flere som har mottatt slike mailer?

6 kommentarer om “Etikette og etikk i blogg og reklame – what NOT to do

  1. Jeg er glad jeg ikke har fått noen sånne mailer, og det er noe jeg helst ikke har lyst å oppleve. Utrolig dårlig.

Kommenter gjerne her

