Ond på en ….torsdag? 50 måter å redde verden på

50 måter å redde verden på – Annicken Vargel

Jeg må innrømme det. Jeg lånte ikke denne boka på biblioteket for å slakte den. Men halvveis inn i boka er det det jeg får lyst til. Jeg blir oppgitt og irritert. Dette er en naiv bok, med faktafeil og hodet i skyene, beregnet på unge folk, uten barn, i by og ikke bygd.

Jeg er kanskje i overkant hard, men naivitet er noe som går meg på nervene. Kanskje man må være naiv for å redde verden, ikke vet jeg. For meg virket den i overkant naiv, og til dels fylt med ting alle gjør likevel – for å gi oss god samvittighet antar jeg. Jeg er ikke overbevist. Terningkast 2.

Kommenter gjerne her

