Angående fyrverkeri og slikt

(Pst, luke 20-24 forsvant visst. Fordi jeg ikke hadde skrevet dem ennå, og jula skjedde. Whoops!)

Alle som har kjenner meg vet at jeg elsker fyrverkeri, og har gledet meg til det siden i fjor. Men jeg har selvfølgelig noen regler angående fyrverkeri, som gjør det mer levelig for de rundt.

  • Rusmidler og fyrverkeri hører ikke sammen. Den som har ansvaret for fyrverkeriet, skal ikke være beruset.
  • Bruk vernebriller og annet verneutstyr.
  • Hold avstand under oppskyting.
  • Ikke begynn oppskytingen før midnatt. Det er noe å huske på at de fleste dyr blir redde av fyrverkeri, og det er en del folk som gjør det også, blant annet folk med post-traumatiske stresslidelser som for eksempel ungdommene fra Utøya, eller folk fra krigsherjede land, og så videre.
  • Ta høyde for vinden.

Det er noe jeg gleder meg til hele året, men det er ikke alle som gjør det – og det er også noe å tenke på.

Ses i 2014!

Kommenter gjerne her

