Fredagsfilm #18 – Kong Curling

last ned (1)

 

Kong Curling (2011)

Denne hadde flydd forbi radaren hos meg, men så mye har jeg ikke ledd på lenge. Hovedpersonen var ekstremt dyktig i curling, men gikk bananas på grunn av noe som ser ut som en slags ocd-pykose utløst av et lo på banen. Han blir lagt inn, og når han skrives ut er da vi får følge ham videre. Hjem til kona, spilt av Linn Skåber, og han får streng beskjed om å ikke kontakte det tidligere miljøet sitt, for å forhindre tilbakefall. Men så er en av kompisene blitt sjuk og trenger penger til en operasjon..

Det er en over-the-top komedie, og antagelig bare morsom om du lar deg rive med og godtar alt de finner på. Jeg lo så jeg grein flere ganger, så om vi har helt vilt forskjellig smak på humor bør du nok styre unna. Det er også noen referanser til en av yndlingsfilmene mine i denne, så bare det er jo et plusspoeng.

Kommenter gjerne her

