Mandag morra blues

Noen morgener starter på en måte som gjør at du er klar for tirsdag før klokka blir sju. Noen morgener er så stereotypt mandag at du vil helst grave deg ned og legge deg i dvale. Noen morgener er det skikkelig mandag morra blues.

Om det er knuste kaffekopper, sur melk, tomt for brød, egg og kaviar på ditt fineste slips eller syltetøy på dressen, noen ganger har alle sånne dager. Det eneste jeg veit som funker med sånne morgener er å gi en lang faen i hva man burde ha gjort, og gjøre ting som du veit er ålreit. Energien tappes fort nok av seg sjøl på sånne dager, da trenger’n ikke hjelpe til. Så her sitter jeg, leser bokanmeldelser og har sett Bring it on, fordi den har jeg sett hundre ganger før, og nyter et glass sjokomelk, fordi hvem trenger vel å være helt voksen hele tida?

Mandag morra blues, jeg vinner uansett. Oppvaska går ingen steder mens jeg snur det til en ålreit dag, på min måte.
Sjokomelk og Donaldpocket, grøsser eller komedie – uansett er det snart tirsdag.
Og alle veit at tirsdager er mye finere, en lys, klar blå, heller enn den ekkelt guloransje mandagen.

Fordi det er en fin sang, som gjør meg glad,(okey,og litt hjemlengsel)  Guren Hagen – Det store i det små. God mandag!

 

Kommenter gjerne her

