Smakebit på søndag – avbrutte bøker

Smakebiten denne gang er fra en av bøkene jeg valgte å gi opp. Denne uka har det vært flere av dem enn jeg liker å innrømme, men jeg mistet helt sansen for dem – eller fant bare aldri gnisten. For mange bøker til å bruke tida på bøker jeg kvier meg for å lese i.

last ned (1)Fikk anbefalt Charles Bukowski – Post office, og jeg må innrømme at den var ikke min greie – ikke akkurat nå. Jeg kan godt lese om motbydelige og fæle hovedpersoner, om det føles som om det er en historie med noe mening. Jeg ga den ikke femti sider en gang, og det er nok for kort, men den får en sjanse til en annen gang.

image_previewMatched-seriens bok to, Flukten, måtte jeg bare gi opp. Vanligvis er det null problem å følge med på point of view-bytter, men jeg tok meg selv i å oppdage gang etter gang at jeg leste med feil person i tankene. Det gjorde sitt til at det ble forvirrende. Jeg innså at jeg fulgte ikke med, fordi jeg brydde meg ikke om figurene lenger. En eller annen på twitter skrev noe sånt som «in a post apocalyptic world where there’s war and the government controls everything – which boy will she kiss?» Og det ble hengende litt ved meg.

last ned (2)Vindeltorn er en bok jeg virkelig hadde gledet meg til å lese. Og om jeg var noen år yngre, hadde jeg nok digget den. Det ble ikke sånn denne gangen. En annen gang!

vindeltorn

Hvis du vil lese fler smakebiter – sjekk ut Flukten fra virkeligheten!
Flukten

30 kommentarer om “Smakebit på søndag – avbrutte bøker

  1. Jeg har ikke lest noen av disse. Det er ikke ofte jeg avbryter bøker, men har et par liggende som jeg så vidt kom i gang med, men så plutselig dukket det opp bøker som ropte på min oppmerksomhet. Ha en fin søndag!

  2. Point of view-byten måste göras på ett väldigt bra och tydligt sätt för att det ska fungera. Tyvärr klarar inte alla av det.

  3. Jag försöker bli bättre på att lägga ifrån mig böcker som jag inte gillar. Det finns så mycket böcker som jag vill läsa, men ibland kämpar jag på med böcker som växlar mellan att vara bra och mindre bra, fast jag borde avbryta.;)

  4. Vindeltorn har jeg veldig lyst til å lese en gang, men som du sier, det er mange bøker som roper og da blir det ikke verd å bruke tid på bøker som ikke faller i smak akkurat der og da. Sånn er det bare! Ha en fin søndag:-)

  5. Det är jobbigt det där, när böckerna blir «fel» och man fastnar. Det kan nog vara bättre att ge upp dem för tillfället än att läsa något som inte känns bra.

  6. Jeg er helt enig med deg, få bøkene bort om de ikke fenger. Prøv igjen ved en senere anledning, enten var det stemningen man selv var på ved første forsøk på å lese boken ellers så er det rett og slett at kjemien mellom en selv og historien ikke stemmer. Det er så uendelig mange bøker, vi får lese de vi mener er verdt vår tid.

    Jeg humret forøvrig godt av twitter sitatet ditt, selv om jeg likte Matched veldig godt har jeg ingen problemer med å se sannheten i disse ordene he he.

    Nyt dagen, Marielle!

    1. Jeg ergrer meg over at jeg ikke fant igjen hvem som hadde det, men det er noe i det. Det gjelder vel forsåvidt Hunger Games også.

      Merket forskjellen når jeg har slukt noen halve bøker på en par dager, når jeg ga opp de der.

      Kos deg videre! 🙂

  7. Jeg avslutter sjelden bøker selv om jeg ikke liker dem helt, greier ikke å ikke fullføre ei bok. He he. Vindeltorn har jeg tenkt å lese snart, fikk den til jul i fjor av ei venninne. Gleder meg til å lese den 🙂

    1. Jeg var visst ikke i fantasyhumør, så må få den tilbake før jeg klarer^^

      nei,egentlig ikke jeg heller. Så har dårlig samvittighet,haha!

  8. Så dumt å lese den ene boken etter den andre og ikke like dem 🙂 Jeg har det sånn jeg og noen ganger. Da er det deilig når jeg endelig finner en bok som engasjerer meg 🙂 Ønsker deg en fin søndagskveld!

Kommenter gjerne her

