Hiphophoder

last ned

Jeg har alltid vært en av dem som liker musikken mer enn artisten. Jeg vet ikke hva favorittmaten til Eminem er, eller hvorfor Dio skrev den sangen om ditt eller datt. Har alltid flyti på overflata, mest fordi hukommelsen min er virkelig elendig, men dels fordi det er ikke det som interesserer meg. Det har endra seg de siste åra, alle har en historie, og det er mer og mer interessant å se hvilke historier de man bruker tid og penger på har. Jeg har fulgt Øyvind Holens blogg lenge, men aldri lest bøkene hans. Så kom Drabant, og det endra seg.

Jeg hørte på Warlocks når jeg fikk tak i top notch, Scandalnavia 1 var en av favorittcdene min lenge. og jeg har hørt om at det var noe beef i miljøet back in the day, men aldri fått med meg hva som egentlig foregikk. Det har ærlig talt, ikke brydd meg heller. Fordi om musikken var bra, eller ga meg noe,  var det det jeg brydde meg om. Men nå leser jeg HipHopHoder, og det er faktisk en utrolig spennende historiebok. Jeg kan ikke kalle den noe annet, historien om norsk hiphop frem til 2004, og det er en bok jeg nok kommer til å lese igjen.

Om du er bare en liten tøddel interessert i norsk hiphops historie, da er dette en bok du bør lese. Anbefales hjertelig!

Advarsel: nostalgitripper via spotify og youtube kan forekomme.

 

Kommenter gjerne her

