Årets første bok – En sang om is og ild

TW; (Rot13) encr, vaprfg
Årets første bok har jeg begynt på tre ganger før. Denne gangen, på norsk, med stor, fin font, satt den. (Selv om baksida på boka, der er det en font-blemme Vendetta kunne spart seg. Fysjom.) (Jada,jeg veit det er pirk.)
aere

Boka jeg har lest er første bok, første del i serien som Game of Thrones er basert på. Nå må jeg si, kanskje jeg hadde likt den bedre om jeg ikke hadde sett sesong 1 av tv-serien, men det er fremdeles så mange ting som gjør at jeg får en ekkel følelse når jeg leser den.

Hvis du har bodd under en stein, ikke sett seriens første sesong, lest den første boka, herunder er det spoilers. 

Lannisters er så ekle at jeg klarer nesten ikke lese om dem, det samme med hele settingen rundt Daenerys. I tv-serien ser hun bare ung ut, i boka er hun 13 år. Det at sexscener med en 13åring er så tydelige er skikkelig turn-off for bøkene for min del. Jeg vet ikke hvorfor han har bestemt seg for å skrive henne så ung, men jeg syns helt ærlig at det er småcreepy. Det er sikkert ikke rasjonelt, men det føles feil og jeg innrømmer det lett, jeg skummer over det fort, fordi det ekler meg. Det kan hende at dette påvirker hva jeg syns om resten av boka, men jeg synes ikke den var så spesiell. Intriger og maktkamper er akkurat like mildt interessant uansett om det er i Tidshjulet eller House of cards, hovedpoenget er at man må bry seg om figurene, og det er så få figurer jeg bryr meg katta om annet enn «KVERK DEM FORTEST MULIG PLZ». Jeg har diskutert det med folk før, og de sier «jammen det er jo ikke så få» når jeg har ramset opp dem jeg liker. Og så sier jeg at jeg har bare sett sesong 1, og da svarer de «åh.» Så jeg regner med at jeg slutter å like de fleste av dem, eller så dør de.

Jeg er underwhelmed, som de sier. Kanskje jeg forventet for mye, kanskje jeg bare har for mye hangups til å klare å nyte disse bøkene. Jeg vet ikke hva det er, men akkurat nå holder jeg på med del 2 av bok en, og det føles som å spole fremover på en film du har sett før. Kjedelig. Jeg har tenkt å lese i hvert fall så langt frem at jeg kommer til noe nytt. Det er jo småting som ikke er likt som i tv-serien, men det er ikke store nok ting ennå. Tiden vil vise hva jeg syns, men for nå.. En sang om is og ild, bok 1/del1 – terningkast,tja. Terningen lander på en treer. Jeg er ikke solgt.

Det som drar opp, kan jeg nevne, er at alle figurene omtrent får med sitt point of view. Det liker jeg.

14 kommentarer om “Årets første bok – En sang om is og ild

  1. Synd du ikkje liker den betre. Skal ærleg vedgå den er den nest-svakaste i serien så langt (bok 4 er svakare), og den har ein veldig treig byrjing — trur ikkje er blir skikkeleg fenga før rundt side 150–200 ein stad.

    At sexscenar med ein 13-åring er ekkelt er jo ein god del av poenget, då. Ho blir jo ikkje akkurat gifta bort av eigen fri vilje. At det blir for ubehageleg å lese til at du liker boka er ei ærleg sak, men ville vore langt verre om det ikkje var ubehageleg i det heile. 😉

    Lannisterane er herlege, dei. Eller, ok, Cersei er ein dott (ho framstår som langt meir likandes i fjernsynsserien, eigentleg), men far, onkel og særleg begge søner er interessante, spanande karakterar. Når du fyrst får POV frå Jaime (bok 3, trur eg) så har han så mange fantastiske observasjonar der du verkeleg ser kor fanga han er mellom ein kald kynisisme og ei lang rekke naive ideal som han bryr seg meir om enn han vil vedgå.

    Men klart, «intriger og maktkamper» er det eg elskar i underhaldning uansett form, så me tilnærmar oss jo det heile frå vidt forskjellige standpunkt. Er einig i at ein fyrst må bry seg om karakterane, men det gjorde eg. Bran er rimeleg kjedeleg, men trur han er einaste POV-karakteren eg beint ut mislikte i fyrste boka. Ok, Sansa er litt uuthaldeleg i bok 1, men ho kjem seg drastisk bok for bok, så litt retroaktiv godvilje der.

    Ting som er annleis frå TV-serien — i sesong 1, ingenting nevneverdig, boka er svært tett på serien. I sesong 2, igjen, ingenting nevneverdig. I sesong 3 gjorde dei ei endring i serien som irriterte livskiten ut av meg fordi det underminerte karaktermotivasjonane til ein bråte karakterar utan grunn. Men i sesong 4 har dei verkeleg gjort ein masse endringar frå bøkene. Det likar eg. Når dei forsøker gjere nøyaktig som bøkene blir det berre ein repetisjon av det eg allereie har nytt i større detalj, og når dei forsøker småendre her og der så blir det kleint og idiotisk. Men når dei verkeleg endrar store delar av plotta slik dei gjorde i sesong 4, så lagar dei sin eigen, friske nytolkning av historia, og det fungerar bra.

    Uansett, vent deg difor ikkje dei heilt store skilnadane frå bøkene til serien før du kjem til bok 3 og utover. Men etter det blir det mange og mykje.

    1. «Ingenting nevneverdig» i sesong en der er vi heftig uenige. En voldtekt som ikke var en voldtekt i boka, det er nevneverdig, imho. Mulig det er oversettelsen, men språket fenger meg ikke, føler jeg har lest samme type ting før, bare bedre.

      Vet ikke om jeg fikk frem helt hvorfor jeg misliker det men det spiller ikke så stor rolle, jeg leser neppe så mye videre.

      1. Du må ikkje finne på å lese vidare når du mislikte det såpass. Er endelaust med ting der ute du kan lese, ikkje bruk tida di på noko du ikkje likar!

        Du siktar til fyrste gong Daenarys og Drogo har sex? Klart at scenen blir heilt annleis frå den eine versjonen til den andre, men sidan ho i begge versjonar er tvangsgifta med han og difor i utgangspunktet ikkje vil, og sidan ho i slutten av historia er blitt forelska i han og retroaktivt (i sin eigen psyke — eg snakkar ikkje om etikken her, så klart) har rettferdiggjort opplevinga, så har det ikkje nokon effekt på korleis retning plottet går i, eller kvifor karakterar gjer det dei gjer. Når eg seier småendringar meinar eg endringar som ikkje påverkar hovudhistoria ei retning eller den andre. Det er såklart tusen ting som er endra viss du ser scenen som fristtståande heller enn som ein byggestein i eit pågåande plott.

        Har ikkje lese omsetjinga, så det kan eg ikkje kommentere på. :\ Har lese boka fire gonger, men har elendig hugs, så er avgrensa sjølv der kor mykje eg kan gå i detalj på ting, eigentleg.

        Eg likar Martins prosa, forresten. Den er ikkje spesielt attkjennande på nokon måte, men den er (for meg) lettfattleg og engasjerande, og han skriv dialog på ein måte som verkeleg sit att i meg, antakeleg på grunn av bakgrunnen han har som manusforfattar for TV.

        1. Jeg liker at han har masse POVs, det gjør det lettere å holde styr på men that’s about it. Jeg leser til jeg kommer til en del hvor jeg ikke vet hva som skjer, så får jeg se om jeg misliker den like mye da. Nei, men det betyr ikke at det ikke er nevneverdig, imho.

        2. Du har rett, tåpeleg formulering frå mi side. Så klart det er nevneverdig, eg meinte berre at sesongen ikkje hadde endringar som hadde ei omfattande påverknad på historia. 🙂

          Det kan ta ei stund før du finn noko som er heilt ulikt, så er du åtvara. 🙂 Men det kjem til slutt.

          Masse POVs blir det meir og meir av, så då har du i alle fall det å sjå fram til. Ein av grunnane til at bøkene blir lengre og lengre er nettopp at han har så mange POV-karakterar etter kvart (for kvar som døyr så legg han ofte til to eller tre nye) at det alltid er fleire subplott å følgje opp enn i førre bind.

          POV-ane er ein av tinga eg likar òg, forresten. Særleg når ein blir kjent med ein karakter utanfrå i eit par bøker og så får sjå «inn» i hovudet deira etterpå. Er ofte imponert av kor annleis dei er inni enn utanpå, og likevel kjennest som same karakter.

        3. Ja, det liker jeg. Mine favoritter er i live enn så lenge, men den største favoritten min dør vel ganske straks, mener jeg.

    1. Jeg har kun sett sesong 1 på tvn. Nei, dette er bok1 del 1. Jeg har begynt på bok 1 del 2, så dette er slutten av bok en. Mener Eddard Stark.

  2. Åååååh. Mea maxima culpa, i så fall, om eg spoila noko utan å vilje det. :\

    Men då gir det meining at du ikkje er så ihuga enno. Som sagt tok det meg fyrste tredjedelen av bok 1 før eg var særleg interessert sjølv. Kanskje du likar den betre etter andre halvpart, der ting faktisk byrjar skje.

    1. Tja, deeet. Minuset er at denne boka har ikke gitt meg den OMGYES feelen enda. De siste fantasybøkene jeg har lest har gitt meg den,så den er litt i bakleksa sånn sett. Men det har og vært mer lettbent.

  3. Jepp, forstår. Som sagt har du jo rett nok berre lese halve boka, då, todelinga er ikkje akkurat frå forfattaren si side. Men om du framleis ikkje har den kjensla etter del 2 så har du eit meir representativt intrykk, trur eg.

    Sånn heilt subjektivt, så likar eg bok 3 best, og bok 5 og 2 er supergode òg. Når eg seier at dette er min favorittserie så er det dei tre bøkene som gjer det — eg ville ikkje sett dette som ein av mine favorittar når eg på vgs las bok 1 for fyrste gong (sjølv om eg nok likte den langt betre enn du gjer så langt). Bok 1 og 4 er litt tamme i forhold til resten av serien — er endeleg bra ting i dei, då, men som heilskap blir det litt mindre spanande og engasjerande enn dei andre.

    1. Nei, derfor jeg har bestemt meg for å lese forbi også. Kan jo hende jeg mykner, men vi får se 🙂 Målet i år er å skrive om hver bok jeg leser,sånn for å få frem at jeg ikke bare skriver om de bra bøkene.

      1. Høyrest ut som eit fint mål! Driv faktisk og les «World of Ice and Fire»-boka sjølv akkurat no (har alltid tykt Fake History var kjempegøy, særleg i univers ein er investert i, som dette) og storkosar meg med det. Litt som om eg er tilbake på universitetet og les biografiverka til Plutark og Svetonius.

        Håpet er å komme meg gjennom ein bunke enkeltbøker og teikneseriar eg har hatt liggande ulest i løpet av våren, og så endeleg få tid til Rothfuss-bøkene ein gong i sommar. Dei meinar eg bestemt eg har sett at du likar veldig godt òg, så skal prøve hugse å sei i frå kva eg tykkjer når eg kjem så langt. Kona likte dei i alle fall særs godt når ho las dei i haust, trur det er blitt hennar favorittfantasy etter Scott Lynchs «Gentleman Bastard»-serie.

Kommenter gjerne her

