50 Shades of Rape

Jeg deler denne fordi den perfekt oppsummerer det jeg tenker om saken.

FraüLei

TW: Voldtekt, partnervold, stalking

tumblr_mjon86JHr31qcyv1eo1_500

”Jeg hadde ikke hatt noe imot å bli stalka av Christian Grey, for å si det slik.” Kommentaren kom fra en kollega på jobb. En lett diskusjon på pauserommet. Jeg tenker at hun er heldig. Hun har aldri blitt voldtatt. Hun har aldri sett på nært hold hva voldtekt og mishandling kan gjøre med et menneske. Hun har aldri vært i et voldelig forhold, eller sett hva det kan føre til. Hun har aldri blitt isolert fra familie og venner. Hun har aldri blitt stalket, vært redd for å ta telefonen eller åpne døra. Hun har aldri måttet skaffe hemmelig telefonnummer. Hun har aldri våknet midt på natta av mareritt, aldri opplevd flashbacks. Hun er heldig. Jeg er heldig. Jeg har aldri blitt voldtatt, stalket, mishandlet, skaffet hemmelig nummer eller vært redd på grunn av en (eks)kjæreste. Men jeg har sett hva konsekvensene kan være. Jeg…

View original post 620 more words

Kommenter gjerne her

