Lørdagslitteratur #17 – Game of thrones

Jeg har fått lest få bøker hittil i år, fordi jeg har holdt på med disse mursteinene, kampen om jerntronen og kongenes kamp. Og jeg må si det at selv om forfatteren har skrevet noe av de mest groteske tingene i sidekommentarer, som jeg ikke er spesielt begeistra for, så beveger historien seg veldig mye fortere fremover nå som jeg ikke har sett det på tv allerede. Jeg gleder meg i grunnen til å lese videre, selv om jeg har blitt litt GoT-mettet på en stund.

Det er figurer jeg har veldig lyst til skal klare seg (så antagelig gjør de ikke det), det er figurer jeg håper dør,og det aldeles sporenstreks, og det er vel det som er greia. Bryr man seg om figurene, leser man videre.

Og det gjør jeg denne gangen. Uten tvil. Det er ikke de beste bøkene jeg har lest – merk at jeg går etter goodreads sin skala. Om det er stor litteratur eller ikke, jeg går etter hva jeg liker og ikke liker. Denne er på liker-sida, nå, men bare så vidt. Vi får se hvordan det går!

Er på side 66 av Dragenes dronning for øvrig..

Tja. Jeg oppdaterte visst ikke denne før jeg leste ut Dragenes dronning. Nå har jeg ikke lest noe annet omtrent siden jeg begynte på denne serien. Jeg er definitivt på liker-sida nå, men jeg vil fremdeles først og fremst vite når x, x, x, og x dør. Heller enn å vite om x overlever og så videre. Jeg har mine favoritter. Tror nok jeg leser videre.

Triggermessig er ikke bøkene å anbefale, de har en del av det meste i seg.
Og Vendetta – dere har slurva litt, minuspoeng i min bok. Oversette NOEN navn, men ikke alle? Fin måte å peke ut hvem som ikke betyr noe i fremtida i bøkene, liksom, i tillegg til at det er slørvskap. På noen av sidene er det noen helt absurde feil, osv. Fy skam.

Men jeg liker fonten, og fontstørrelsen. Det gjør det lesbart for en gammal skrott. Screenshot 2015-03-14 15.19.28

2 kommentarer om “Lørdagslitteratur #17 – Game of thrones

  1. Jeg har virkelig tenkt å lese disse bøkene så jeg har kjøpt demetterhvert som de kommer ut i pocket. Men så er det det at jeg har sett TV-serien og da var det ikke så lett å begynne på bøkene likevel. Det er så mye en vet etter TV serien. Men, jeg skal lese dem. En dag 🙂

    1. Jeg så første sesongen, og de første bøkene var seige på grunn av det. Men nå som jeg er helt i mørket, unntatt en og annen spoiler fra Det Store Internettet, så er det enklere. Så slipper jeg å låne HBOen til noen også 🙂

Kommenter gjerne her

