Temåmåned: Spill og tatoveringer

Spill og tatoveringer er ganske interessant. The sims i alle versjoner har hatt tatoveringer som mulighet,inkludert Urbz: Sims in the city, hvor man jobbet på et tatoveringsstudio en stakket stund, mener jeg å huske. Det kan man også i The Sims 3. Andre spill som man kan ha tatoveringer i er blant annet; GTA-serien, Fable, Planescape: torment, Saints row, Far cry, Fable 2, det finnes et Nintendospill som heter Art of Ink som er om tatoveringer 


Fatal Frame 3 involverer tatoveringer, Charlie Murder, ja, lista er ganske lang. De fleste spill hvor man kan velge utseendet på figuren sin har tatoveringer, som Dragon Age og Skyrim for eksempel. Men når begynte egentlig spill å få tatoveringer i seg?

Spillmediet som vi kjenner det nå er tross alt ikke gammelt, i motsetning til tatoveringer som har eksistert siden flere tusen år før år null. (Ötzi er det eldste mennesket vi har funnet med tatoveringer, men det har blitt funnet mennesker fra rundt hele verden med tatoveringer som er flere tusen år gamle.) Det har jeg ikke klart å pinpointe nøyaktig, men det virker å ha kommet ganske tidlig. Akkurat hvor tidlig har jeg ikke klart å google meg frem til. Hvis noen har studier,må de gjerne kommentere med dem. De fleste spill hvor man kan modifisere figuren sin gir ofte noen få ferdiglagde tatoveringer, så blir interessant å se når spillene lar en designe tatoveringer helt selv. 

Jeg har prøvd å google meg frem til noe mer, men jeg ble litt for lei av å scrolle forbi rapperen ‘the game’ sine tatoveringshistorier.

Kommenter gjerne her

